FORBES: 30 pirktākie Latvijas zīmoli

Cover_february_2014Otro gadu pēc kārtas Forbes veido Latvijas pirktāko zīmolu reitingu. Gada laikā Latvijas zīmolu produktu pārdošanas rezultāti gandrīz nav uzlabojušies – vērojama stagnācija. Izaugsme gadā tikai 5%.

Tāpat kā pagājušajā gadā, arī šogad zīmolu reitingā pārliecinoši līderi ir iztikas minimuma groza produkti – gaļa, piens, maize. Taču šogad situācija vēl pasliktinājusies, jo reitingu pametuši tādi zīmoli kā Pūre, Lido, Iļģuciema, bet to vietā nākuši maizes zīmoli. Apgrozījuma pieaugums bija vērojams tikai pusei no trīsdesmit zīmoliem.

Pirktāko zīmolu trīsdesmitnieka apgrozījums gada laikā palielinājies par 5% un ir 679 miljoni eiro, bet par labu zīmi to uzskatīt nevar. Lielāko pieaugumu no visiem TOP 30 zīmoliem – 20% – sasniedzis Cēsu, kurš panācis apgrozījuma pieaugumu kokteiļu segmentā, līdz ar to nodrošinot pieaugumu arī kopvērtējumā.

«Veidojot Latvijas pirktāko zīmolu reitingu, esam atklājuši vēl vienu satraucošo faktu – izradās, ka par Latvijas zīmolu reitingu to varam saukt visai nosacīti. Zīmoli, kas ir radīti Latvijā un paredzēti tieši Latvijas tirgum, patiesībā nemaz nepieder latviešiem. Vietējo iedzīvotāju rokās ir vien seši no 30 zīmoliem, turklāt pirmajā desmitniekā tādu ir tikai divi. Pārējie pieder somiem, igauņiem, dāņiem un citiem mūsu ambiciozajiem kaimiņiem,» uzsver reitinga veidotāja, Forbes galvenā redaktora vietniece Katrīna Iļjinska.

Līderu piecnieks ir palicis nemainīgs: Rīgas miesnieks, Rēzeknes gaļas kombināts, Ķekava, Hanzas maiznīca un Kārums. Reitingā ir arī jaunpienācēji – piena zīmoli Tukuma un Eksporta, ka arī maizes zīmols Fazer.

Par reitingā iekļuvušajiem Latvijas gaļas zīmolu produktiem pircēji kopumā samaksājuši 175 miljonus eiro, kas ir 11% vairāk nekā 2012. gadā. Vietējo zīmolu lētā alkohola patēriņš – alus, sidrs un Bonaparts – arī ir nedaudz pieaudzis, kopumā par 5%. No dārgākiem alkoholiskajiem dzērieniem populārs ir vien Rīgas melnais balzams, ko iecienījuši arī tūristi. Taču reitingā iekļuvušajiem piena produktu zīmoliem gan vērojams kritums – par tiem pircēji 2013. gadā samaksājuši 123,4 miljonus eiro, kas ir 5% mazāk nekā 2012. gadā.

Veidojot 30 pirktāko zīmolu reitingu, Forbes balstījās uz tirgus izpētes kompāniju Nielsen un Euromonitor, Centrālās statistikas pārvaldes un VID datiem, kā arī intervēja uzņēmējus. Pirktāko zīmolu reitingā iekļauti tikai Latvijā ražoto vai Latvijai paredzēto zīmolu plaša patēriņa produkti (bez pakalpojumiem), ko 2013. gadā patērētāji iegādājušies Latvijas veikalos.

Kategorija: Bizness
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply