Jaunākais EY (agrāk Ernst & Young) pētījums par mediju un izklaides industrijas darbību digitālajā vidē Sustaining digital leadership! parāda, ka par mediju satura kompāniju galveno prioritāti kļūst inovācijas digitālajā jomā, kas sevī ietver gan produktu izveidi, gan sava darbības modeļa piemērošanu digitālās jomas prasībām.
EY pētījums atklāj, ka 70% masu mediju un izklaides nozares (piemēram, mūzikas, filmu) kompāniju visā pasaulē ir gatavas ciest īstermiņa zaudējumus, lai panāktu izaugsmi ilgākā termiņā digitālajā vidē. Tāpat arī 65% kompāniju, kurām jau ir labi rādītāji digitālajā vidē, atzīst, ka ir gatavas samazināt investīcijas tradicionālajos medijos par labu saviem digitālo mediju projektiem.
„Digitālo tehnoloģiju izmantošanu mediju un izklaides industrijas vidē ļauj panākt daudz tiešāku un labāk izmērāmu saskarsmi ar satura lietotājiem. Mediju kompānijas ar digitālajiem produktiem var daudz pilnīgāk izveidot savu patērētāju profilus un attiecīgi, daudz precīzāk pārdot gan personalizētu saturu, gan tieši mērķētu reklāmu. Digitālā saskarsme sniedz pavisam citu datu analītikas kvalitāti, kas, līdztekus pašu patērētāju paradumu izmaiņām, ir viens no virzošajiem spēkiem mediju industrijas transformācijā no tradicionlās vides par labu digitālajai,“ uzskata Guntars Krols, EY Baltic partneris.
Pētījums atklāj, ka 44% informāciju sniedzošu mediju kompāniju plāno, ka nākotnē digitālajā vidē to ieņēmumi veidosies no samaksas par papildus (premium) satura pieejamību, 61% atzīmē satura personalizāciju kā ieņēmumu avotu, 67% domā piesaistīt ieņēmumus ar unikāla satura izveidi un arī 67% cer gūt ienākumus no sava pakalpojuma nepārtrauktas pieejamības nodrošināšanas dažādās platformās.
Ieņēmumu ģenerāšanā digitālajā vidē kompānijas plāno paļauties uz dažādu modeļu integrēšanu, kur ieņēmumus no abonēšanas maksas un reklāmas papildinātu mikromaksājumi par dažādiem pakalpojumiem, kā arī maksājumi par noteikta satura nomu un iegādi pēc pieprasījuma.
Pētījums pieejams šeit.