No vakardienas ir publiski pieejams Gemius un interneta pētījumu aģentūras IAB Europe veidotais interneta tendenču pārskata „Do you CEE” trešais izdevums, kurā apkopotas būtiskākās tendences 15 Centrālās un Austrumeiropas (CAE) valstu interneta tirgos.
Galvenās 2011. gada iezīmes CAE tirgū ir interneta lietotāju skaita pieaugums par 9,2% salīdzinājumā ar 2010. gadu, kas nozīmē vairāk nekā 12 miljonus jaunu interneta lietotāju šajā reģionā. Kopumā interneta lietotāju skaits 2011. gadā šajā reģionā sasniedzis jau gandrīz 143.5 miljonus. Reģiona līderi interneta lietotāju skaita ziņā ir Krievija, kur dzīvo 55 miljoni jeb 38,3% no visas CAE reģiona interneta lietotājiem, tai seko Turcija ar 22,5 miljoniem interneta lietotāju un Polija ar 16,8 miljoniem. Būtiskāko interneta lietotāju skaita pieaugumu pērn piedzīvoja Baltkrievija, Ukraina un Krievija, kur interneta lietotāju skaits pieaudzis attiecīgi par 20,18%, 19,18% un 11,72% salīdzinot ar 2010. gadu.
Interneta lietotāju skaita pieaugums nav atstājis vienaldzīgus arī reklāmdevējus un internets arvien biežāk tiek izvēlēts kā reklāmas kanāls CAE reģionā, kopā šajā reģionā sasniedzot 2,5 miljardus Eiro. Tēriņiem reklāmai internetā līderis ir Krievija, kur reklāmai tiešsaistē 2011. gadā tika tērēti 1120 miljoni Eiro, tai seko Polija ar 39 miljoniem Eiro un Turcija ar 360 miljoniem Eiro. Savukārt vislielākais pieaugums 2011. gadā salīdzinot ar 2010. gadu bijis Krievijā un Ukrainā – 58,5 % un Horvātijā – 39,8 %.
Manāmi palielinās arī sociālo mediju popularitāte reģionā. 10 no 15 CAE tirgos sociālais tīkls Facebook sasniedz vismaz 45 % no attiecīgās valsts interneta lietotāju skaita. Tikai dažās valstīs vietējie sociālo mediju spēlētāji spēj turēties pretī internacionālajam konkurentam – Latvijā, Krievijā un Polijā vietējie sociālie mediji joprojām sasniedz vairāk kā 50% no interneta auditorijas. Savukārt video koplietošanas vietne YouTube ir otrā apmeklētākā interneta vietne Polijā, trešā – Ungārijā, bet piektā – Ukrainā.
Vairāk par interneta tendencēm Baltkrievijā, Bulgārijā, Čehijā Horvātijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Polijā, Rumānijā, Slovēnijā, Slovākijā, Turcijā un Ukrainā 2011. gadā iespējams uzzināt, lejupielādējot trešo interneta apskata “Do You CEE” izdevumu interneta vietnē doyoucee.gemius.com.
Gemius SA – starptautisks pētniecības uzņēmums, līderis un pamatlicējs Interneta pētījumiem un mērījumiem internetā Eiropā. Uzņēmums piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un konsultāciju pakalpojumus, sākot ar mērījumiem, kas vērsti uz interneta vietni un lietotājiem, līdz tehnoloģiskiem risinājumiem, ko izmanto, lai pētītu lietotāju uzvedību noteiktās interneta vietnēs (gemiusTraffic), interneta lietotāju sociāli demogrāfiskos datus (gemiusProfile), interneta vietnes lietojamības mērījumus (gemiusUsability) un interneta kampaņu efektivitātes mērījumiem (gemiusDirectEffect). Gemius arī veic mērījumus, kuru vajadzības nosaka pats klients (gemiusAdHoc). Gemius tiešsaistes auditorijas un aplikāciju mērījumi (gemiusAudience) ir noteikti kā standarts gandrīz pusē no visām Eiropas valstīm. Gemius ir dibināts 1999. gadā un darbojas 30 Eiropas, Āzijas un Austrumu valstīs.