2012.gada pirmajā ceturksnī Rīgā par 15% pieaudzis viesnīcās un citās tūrisma mītnēs nakšņojošo viesu skaits, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotā informācija. Īpaši strauji tas palielinājies no tādām LIVE RĪGA rudens/ziemas kampaņas mērķa valstīm kā Lietuva, Krievija, Igaunija, Norvēģija un Vācija.
„2012.gada 1.ceturkšņa rezultāti ir apliecinājums nozares saliedētam un mērķtiecīgam darbam ārvalstu tirgos. Vienlaikus, joprojām salīdzinoši zemie noslogojuma rādītāji februārī un martā liek mums nopietni domāt par biznesa tūristu, konferenču un semināru piesaisti. Latvijas Viesnīcu un restorānu asociāciju (LVRA) īpaši priecē fakts, ka salīdzinājumā ar vidējiem rādītājiem LVRA biedru viesnīcu noslogojums ir ievērojami augstāks; tāpēc, lai 2012.gada rezultāti kopumā sasniegtu būtisku pieaugumu, LVRA šajā gadā piedalīsies 16 starptautiskajās tūrisma izstādēs ārpus Latvijas,” piebilst Jānis Naglis, LVRA prezidents.
CSP informācija liecina, ka viesnīcās un citās tūristu mītnēs Rīgā šī gada pirmajā ceturksnī apkalpoti 149 754 viesi. Tas ir par 15,35% vairāk nekā šajā periodā pērn. Vislielākais viesu skaita pieaugums reģistrēts no tādām LIVE RĪGA rudens/ziemas kampaņas mērķa valstīm kā Lietuva – par 177%, Krievija – par 38%, Igaunija un Norvēģija – par 15%, kā arī Vācija – par 14%. Pieaugums salīdzinājumā ar 2011.gada pirmo ceturksni ir vērojams arī Rīgā nakšņojošo ārvalstu tūristu skaitā no Itālijas – par 31% un Lielbritānijas – par 7%.
No šī gada pirmajā ceturksnī Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpotajiem viesiem visvairāk viesu bija no Krievijas – 27%, Lietuvas – gandrīz 19%, Igaunijas – gandrīz 9%, Norvēģijas – gandrīz 8%, Somijas un Vācijas – 6%.
2012.gada pirmā ceturkšņa beigās 118 viesnīcās un citās tūristu mītnēs Rīgā bija pieejamas 16 717 gultasvietas, par 3366 gultasvietām vairāk nekā šajā laikā pērn.
LIVE RĪGA 2011.gada rudens/ziemas kampaņa notika no 3.oktobra līdz 30.novembrim. Tās laikā pavadīt ziemas brīvdienas Rīgā tika aicināti tūristi no Vācijas, Krievijas, Norvēģijas, Somijas, Zviedrijas, Igaunijas un Lietuvas. Kampaņas reklāmas baneri bija redzami vairāk nekā 60 dažādos interneta portālos. Vides reklāmas rotāja vairāk nekā 2500 stendus. Rīgas tūrisma kampaņas reklāma tika publicēta vairāk nekā 20 preses izdevumos.