3 izplatīti mīti un fakti par sūtījumu piegādēm

Līdz ar mūsdienu tehnoloģiju attīstību virkne ikdienišķu darbību ir būtiski mainījušās, tostarp sūtījumu piegādes. Lai gan paku piegādes šodien ātruma un ērtību ziņā krasi atšķiras no piegādēm vien pirms desmit gadiem, joprojām pastāv virkne mītu un novecojušu pieņēmumu par sūtījumu saņemšanu un veikšanu. Tādēļ piedāvājam ieskatu izplatītākajos mītos un tiem atbilstošajos faktos par situāciju šobrīd.

1.mīts: pakas piegādes laiks ir neparedzams

Sūtījumu piegāde sen vairs nenozīmē, ka kādam visu dienu jāpaliek mājās un jāgaida kurjers. Mūsdienu tehnoloģijas paredz iespēju ne tikai prognozēt pakas piegādes laiku līdz pat vienas stundas intervālam, bet arī sekot līdzi pakas atrašanās vietai reālajā laikā, izmantojot mobilo lietotni. Neērtības tiek aiztaupītas arī tiem paku saņēmējiem, kas iepriekš plānotajā laikā tomēr nevar nokļūt savā piegādes adresē, jo piegādes vietu un laiku ir iespējams mainīt. Tāpat par jau ierastu risinājumu kļuvuši paku skapji jeb automatizētie paku termināli, kuros sūtījumu saņēmēji var izvēlēties paši saņemt vai nosūtīt pakas sev ērtākajā vietā un laikā – kaut vai nakts vidū.

2.mīts: preces atgriešana ir sarežģīta

Kā liecina DPD un Kantar TNS veiktā iedzīvotāju aptauja, joprojām izplatīts iemesls, kāpēc cilvēki Latvijā un Eiropā kavējas veikt pirkumus interneta veikalos, ir grūti saprotama vai sarežģīta atgriešanas politika. Tādēļ skaidra un vienkārša preču atgriešana šobrīd ir kļuvusi par pasaules tendenci, ko cenšas ieviest visas e-komercijā iesaistītās puses. Attiecīgi sūtījumu piegādātāji iegulda resursus, lai nodrošinātu ērtu preču atgriešanas infrastruktūru, savukārt interneta veikali velta vairāk uzmanības iepazīstināšanai ar pirkumu atgriešanas iespējām un nosacījumiem tiem gadījumiem, kad piegādātā prece neatbilst pircēja gaidītajam.

3.mīts: sūtījuma noformēšana aizņem daudz laika

Ar pildspalvu aizpildāmas pavadlapas un samaksa kurjeram skaidrā naudā – šādas iespējas paku nosūtīšanā joprojām pastāv, taču sūtījumu veicēji, kuri vēlas ietaupīt laiku un resursus, sūtījumus var noformēt elektroniski, apmaksu veicot interneta bankā. Tostarp pieejamas arī digitālās pavadlapas, ko paku nodošanas punktā var uzrādīt savā viedierīcē, attiecīgi sūtījuma noformēšanai vairs nav nepieciešams printeris.

“Pateicoties e-komercijas attīstībai, klientu kontrole pār tiešsaistes iepirkšanos tiek aizvien palielināta, ieskaitot sūtījumu piegādes. Biznesā iesaistītās puses apzinās, ka veiksmīga piegāde veido būtisku daļu no pozitīvas tiešsaistes iepirkšanās pieredzes kopumā. Tādēļ lielā mērā tieši e-pircēju augošās prasības veicinājušas tādu jaunu iespēju ieviešanu kā pakas izsekošana reālajā laikā, elastīgs piegādes laiks un vieta, kā arī daudzas citas ērtības,” atzīmē “DPD Latvija” valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Lai vērstu uzmanību uz dažādām iepirkšanās pieredzēm, uzņēmums DPD Latvijā un vēl 19 Eiropas valstīs aizsācis digitālo kampaņu “Veiksmīgas piegādes priekšnosacījumi”, kas ilgs vairāk nekā divus mēnešus. Kampaņa vienkāršā valodā ar humoristiska stila video starpniecību stāsta par grūtībām, ar kurām visbiežāk saskaras e-pircēji, kā arī iepazīstina ar inovatīviem risinājumiem.

“DPD grupa ik dienas piegādā vairāk nekā četrus miljonus sūtījumu visā Eiropā, un tas mums ļauj gūt skaidru priekšstatu par paku saņēmēju un nosūtītāju vēlmēm. Lai gan biežie tiešsaistes pirkumu veicēji ir salīdzinoši labāk informēti par dažādām iespējām, daudzi saņēmēji un nosūtītāji joprojām saskaras ar problēmām, kurām realitātē jau ir ieviesti vienkārši risinājumi. Tam uzmanību vēlamies pievērst arī savā jaunajā informatīvajā kampaņā,” uzsver J.Grants.

Kategorija: Sabiedrība
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply