Jo drošāks komerctransports, jo drošāka Latvijas kopējā satiksme

559601_506x285Komerctransports veido nozīmīgu ikdienas satiksmes daļu uz Latvijas ceļiem. Tādēļ ir būtiski, ka ikviens uzņēmuma autoparks Latvijā ir profesionāls un nodrošināts ar tehniski kvalitatīviem transportlīdzekļiem. Jo drošāki būs visi Latvijā esošie uzņēmumu autoparki, jo drošāka būs arī kopējā satiksme. Tādēļ, lai spētu palīdzēt uzlabot kopējo ceļu satiksmi un tās drošību, jau ceturto gadu tiek organizēta BALTA gada balva „Drošākais uzņēmuma autoparks”, kuras ietvaros ne tikai tiks noteikti drošākie uzņēmumu autoparki, bet visiem konkursa dalībniekiem tiks sniegtas praktiskas un teorētiskas zināšanas par to, kā attīstīt maksimāli drošu autoparku – arī satiksmi kopumā.

Lai veidotu Latvijas kopējo satiksmi iespējami drošāku, ir būtiski attīstīt maksimāli drošus uzņēmumu autoparkus. Tas nozīmē, ka ikvienam uzņēmuma autoparkam ir nopietni jāpievērš uzmanība sava autoparka attīstīšanai, kā arī riska vadībai, kas iedalās trīs galvenajās jomās. Pirmkārt, īpaši svarīga ir cilvēkresursu vadība, kas iekļauj profesionālu autovadītāju atlasi, motivēšanu, disciplinēšanu, apmācīšanu, kā arī viņu noslodzes un veselības pārbaudi. Otrkārt, riska vadībā ietilpst pašu transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis, kvalitāte un mūsdienīgums, tādēļ ir būtiski regulāri veikt komerctransporta apskati, kā arī aprīkot tos ar dažādām ierīcēm un tehnoloģijām, kas atvieglo autovadīšanu un drošību. Savukārt trešā joma autoparku riska vadībā, kurai nepieciešams regulāri pievērst uzmanību, ir veiksmīga resursu pārvaldība. Par autoparku drošību daudz ko spēj pateikt arī autoparka loģistika, stratēģija un ilgtermiņa plāni attīstībai.

„BALTA ir pārliecinājusies, ka autoparku vadībai ir tieša ietekme uz autovadītāju sniegumu, tādēļ mēs vēlamies uzrunāt ikviena Latvijas autoparka pārvaldītāju, lai sniegtu viņiem papildu zināšanas, dalītos ar labās prakses piemēriem un radītu drošības sajūtu, ka kopīgiem spēkiem mēs varam attīstīties un veidot Latvijas satiksmi maksimāli drošāku.Ņemot vērā, ka Latvijā ir apmēram 3850uzņēmumu autoparku, kuri kopā rūpējas par teju 113 000 transportlīdzekļiem, var izsecināt, ka komerctransports patiešām nozīmīga satiksmes sastāvdaļa no visiem ceļu satiksmes dalībniekiem.Pērn konkursā „Drošākais uzņēmuma autoparks” piedalījās 6% no Latvijas autoparku flotes, taču ceram, ka ar katru gadu dalībnieku skaits arvien augs līdz ar apziņu, ka ir nepieciešams kopīgiem spēkiem rūpēties par Latvijas ceļu satiksmes drošību.Unmums ir patiess gods, ka tieši BALTA gada balva pulcē tādu speciālistu komandu, kuri spēj profesionāli izvērtēt ikviena autoparka riska vadības parametrus un sniegt noderīgus padomus,” saka BALTA valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks.

„Jebkura uzņēmuma autoparku pārvaldītājam ir svarīgi sekot līdzi tirgus tendencēm un izmantot attīstības iespējas. Tas nozīmē ne tikai savlaicīgi veikt transportlīdzekļu atjaunošanu, bet arī rūpēties par satiksmes drošību kopumā. Modernie transportlīdzekli ir gan drošāki, gan apkārtējai videi draudzīgāki. Bet ar to vien nepietiek, ja autoparka pārvaldītāja politika neietver sevī ekonomiskas un drošas braukšanas principus. Tie gan spēj palīdzēt samazināt degvielas izmaksas, gan ir izdevīgi no dabas resursu viedokļa,” – uzsver SEB līzinga valdes priekšsēdētāja Nellija Kočanova.

BALTA gada balvas „Drošākais uzņēmuma autoparks” kategorijas „Drošākais pasažieru pārvadātājs” trīskārtējā laureāta „Ventspils reiss”personāla daļas un kvalitātes vadītāja Ginta Rassa dalās pieredzē: „Dalība konkursā liek palūkoties uz savu darbu no malas un izvērtēt, vai tiek darīts viss iespējamais dažādu risku izvērtēšanai. Taču no mūsu pieredzes varu teikt – šāda izvērtēšana konkursa ietvaros ir ļoti noderīga un svarīga. Ikvienam uzņēmumam, kuram ir savs autoparks, vajadzētu kaut reizi piedalīties BALTA gada balvā, lai gūtu šo lielisko bonusu – uzzināt ekspertu viedokli un saprast, cik tehniski kvalitatīvs, profesionāls un saviem darbiniekiem un kopējai ceļu satiksmei drošs ir viņu autoparks.”

Kategorija: Transports
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply