Pieci veidi kā motivēt sevi nodarboties ar skriešanu rudenī

Marathon_XSmallLai arī vasara ir uzskatāms par piemērotāko laiku, kad nodarboties ar skriešanu ārpus telpām, iestājoties rudenim nav nepieciešams mest visu pie malas un ar sportu nodarboties tikai iekštelpās. Rudens ir lielisks laiks, lai turpinātu aktivitātes ārā, gaiss kļūst dzestrāks, koku lapas krāsainākas un gaisā virmo jaunas smaržas. Lai izbaudītu rudens labsajūtu pilnībā “Jūrmalas skriešanas svētku” 2014.gada uzvarētāja, skrējēja Anita Kažemāka piedāvāja piecus veidus kā motivēt sevi nodarboties ar skriešanu arī rudenī.

1. Izvēlies jaunu maršrutu

Jauna sezona – jauns maršruts! Ja visu vasaru esi skrējis vienu un to pašu trasi, uzsākot jaunu sezonu, pamaini ikdienas skriešanas maršrutu un aplūko vēl neredzētas vietas. Maršruta maiņa padarīs skrējienu aizraujošāku un iegūsi sajūtu, ka esi sācis jaunu sezonu. Skrienot neaizmirsti arī par drošību, tādēļ pirmajā reizē, izmēģinot jaunu trasi, paņem līdzi kādu draugu un veiciet skrējienu kopā, vai vismaz pabrīdini, cikos un kur plāno skriet.

2. Izmēģini intervālu treniņus

Ja visu vasaru esi skrējis vienā tempā, līdz ar jaunu sezonu ieteicams arī variēt ar skriešanas tehniku, piemēram, izvēlties intervāla treniņus (1 minūte sprinta, 2 minūtes skrējiens lēnā tempā). Intervāla treniņus ieteicams sākotnēji veikt ne biežāk kā divas reizes nedēļā. Tādā veidā tiek trenēta anaerobā izturība, kas nozīmē organisma spēju nodrošināt enerģiju bez skābekļa klātbūtnes (skriešana paātrinājumā).

3. Piebiedrojies skriešanas grupai

Ja rudenī motivācija skriet kļūst aizvien mazāka, lielisks veids, kā turpināt skriet, ir piebiedroties skriešanas grupām. Ar striktu grafiku ir daudz vieglāk saplānot skriešanas laiku, kā arī ir iespējams iepazīties ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem, labi pavadīt laiku svaigā gaisā un iemācīties jaunus treniņu paņēmienus. Tāpat arī skrienot grupā ir lielāka iespēja izaicināt sevi. Ja zini, ka parasti skrien 8 km, piebiedrojies grupai, kas skrien 10 km un uzlabo savas spējas.

4. Iegādājies jaunu skriešanas tērpu

Svarīgi ir saprast, lai arī skrienot ķermenis uzkarst un ir silti, ir nepieciešams gadalaikam atbilstošs skriešanas tērps. Ja zini, ka ar skriešanu plāno nodarboties visu rudeni un regulāri, netaupi līdzekļus un iegādājies skriešanas tērpu vēsam laikam – skriešanas jaku ar garām rokām, garās skriešanas bikses un aksesuārus – ausu sildītājus, šalli un cimdus. Tavs organisms Tev vēlāk pateiksies!

5. Uzstādi mērķi

Ikdienā skriet ir patīkami, bet daudz vieglāk ir skriet, ja ir skaidri nosprausts mērķis. Tāds var būt, piemēram, sacensības vai vienkārši masu skrējiens. Piesakies individuālam skrējienam vai iesaisti draugus un piedalieties stafetes skrējienā. Izvēlies skrējienu un sāc tam gatavoties jau laikus. Šosezon vislielākais rudens skrējiens būs “Jūrmalas skriešanas svētki” Majoru pludmalē. Svaigs gaiss, skriešana un lieliska kompānija – labākā rudens labsajūtas kombinācija.

Pieteikties “Jūrmalas skriešanas svētkiem” ir iespējams, reģistrējoties mājas lapā www.maratoni.lv. Reģistrējoties iepriekš, dalības maksa visās distancēs ir 7 EUR, bet kā ierasts Bērnu distancē bērniem vecumā līdz 12 gadiem un skolēniem, reģistrējoties iepriekš, dalība ir bez maksas. No katras reģistrācijā samaksātās dalības maksas organizatori ziedos 1 EUR jauna mācību un sadzīves inventāra Dienas aprūpes centram bērniem Jūrmalā, kas ikdienā sniedz pakalpojumus bērniem no trūcīgām ģimenēm.

Rūpējoties par jūrmalnieku un pilsētas viesu labsajūtu, Jūrmala šoruden piedāvā daudzveidīgu pasākumu programmu “Labsajūtas rudens Jūrmalā”, kas sākusies ar krāšņiem Kauguru rudens svētkiem un turpināsies visu rudeni. Šajā laikā ikviens interesents kūrortpilsētā varēs piedalīties dažādās veselīga un aktīva dzīvesveida veicināšanas aktivitātēs, līdz septembra beigām izjust Raiņa un Aspazijas klātbūtni Dzejas dienu pasākumos, laikā no 14. līdz 20. septembrim apmeklēt bezmaksas pasākumus veselības atjaunošanai Jūrmalas “Veselības nedēļas ietvaros”, kā arī visu rudeni baudīt plašu kultūras un sporta notikumu programmu.

Kategorija: Sports
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply