Latvijas sabiedrība arvien vairāk izvēlas dāvināt emocijas nevis mantas

DS_formula2Lielākais interneta piedzīvojumu dāvanu karšu veikals DāvanuServiss.lv, veicot aptauju par iedzīvotāju dāvināšanas paradumiem, secinājis, ka 73% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju labprāt izvēlas gaviļniekiem dāvināt un paši saņemt dāvanas, kuras iegādātas piedzīvojumu dāvanu karšu interneta veikalos. Kā galvenās priekšrocības šāda veida dāvanām respondenti min dāvanu oriģinalitāti, ērto iegādes veidu un emocijas, ko sniedz pats uzdāvinātais piedzīvojums.

Lai noskaidrotu, ko Latvijas iedzīvotājiem patīk saņemt un ko dāvināt svētkos, lielākais interneta piedzīvojumu karšu veikals DāvanuServiss.lv veica aptauju, kurā tika noskaidroti Latvijas iedzīvotāju dāvināšanas paradumi. Kā izrādās, – aptuveni 70% respondentu ir atzinuši, ka pēdējā laikā biežāk tiek dāvinātas un saņemtas dāvanas, kuras ir iegādātas piedzīvojumu dāvanu karšu veikalos un kolektīvās iepirkšanās portālos. Cilvēki atzīst, ka aizvien grūtāk ir izdomāt, kādas fiziskas lietas dāvināt, tādēļ kā labu alternatīvu tradicionālajām mantiskajām dāvanām uzskata dažāda veida piedzīvojumus – tie ir vienreizēji piedzīvojumi neierastā vidē, piemēram, brauciens sporta automašīnā, lēciens ar izpletni, brauciens ar formulu, arī kursi, apmācības, u.tml.

Nereti dāvanu meklēšana un sagādāšana rada ne tikai pozitīvas emocijas, bet arī apjukumu – īpaši gadījumos, kad dāvinātājs vēlas pārsteigt gaviļnieku un īsti nav pārliecināts par apsveicamā cilvēka gaumi un vēlmi saņemt konkrētu dāvanu. Dāvanas tiek meklētas visur, taču aptaujas dati liecina, ka lielākā daļa respondentu, jeb 32% aptaujāto visbiežāk dāvanas meklē veikalos, specializētajos dāvanu veikalos vai iepirkšanās centros. Savukārt 13% aptaujāto padomu meklē jautājot sumināmā cilvēka draugiem vai ģimenei, 20% – aptaujāto talkā ņem interneta resursus un oriģinālās dāvanas meklē dažādās tiešsaistes meklēšanas vietnēs.

„Pētījumā iegūtie dati sakrīt ar mūsu pārdošanas rezultātiem. Kopš DāvanuServiss.lv pirmsākumiem, strādājot pie tiem produktiem un pakalpojumiem, ko mūsu klienti var iegādāties piedzīvojumu dāvanu karšu formātā, esam novērojoši, ka regulāri klientu loks paplašinās. Patīkami ir arī tas, ka mums ir savi patstāvīgie klienti, kuri gandrīz katru otro mēnesi pie mums iegādājas kādu dāvanu,” norāda DāvanuServiss.lv Latvijas filiāles vadītāja Inese Zariņa.

Runājot par tām dāvanām, kuras tiek iegādātas internetā piedzīvojumu dāvanu karšu formātā, respondenti ir atzinuši, ka viņiem dāvanu saņemšanas prieks ir primārais un tam, kāds piedzīvojums tiek dāvināts nav pat nozīmes, jo viņi vienmēr ir gatavi izmēģināt ko jaunu. Nedaudz mazāk respondentu uzskata, ka piedzīvojumu dāvanu kartes ir ļoti laba dāvana, ja vien uzdāvinātais piedzīvojums atbilst dāvanas saņēmēja interesēm.
„Mēs nepārtraukti strādājam pie piedāvājuma pilnveidošanas, lai ikviens atrastu sev patīkamu dāvanu un katrreiz ko jaunu un pārsteidzošu. Lai arī respondenti atzinuši, ka dāvanas lielākā vērtība ir tieši pasniegšanas veids, mēs ticam, ka papildu prieku un ilgstošu laimes sajūtu ikvienam dāvanas saņēmējam rada arī piedzīvojums, kas viņam tiek dāvināts,” pārliecināta ir I.Zariņa.

Jautājot Latvijas iedzīvotājiem par tām dāvanām, kuras paši respondenti ir saņēmuši un dāvinājuši kādam un uzskata par labākajām, lielākā daļa ir atbildējusi, ka tās noteikti ir ļoti tuvas un personīgas dāvanas. Daudzi ir minējuši, ka labākā dāvana viņu dzīvē ir bijis bildinājums, saderināšanās gredzens, bērni vai mazbērni, fotogrāfijas ar mīļoto cilvēku vai pat veseli foto albumi. Tāpat lielākajai daļai svarīgs ir arī fakts, ka dāvana ir bijusi saistīta ar viņu otro pusīti – biļetes uz gaviļnieka mīļākās grupas koncertu, romantiskas vakariņas vai ceļojums abiem kopā, – piemēram, ekskluzīvas vakariņas slavenajā Dinner in the Sky vai vakariņas tumsā u.tml. Tāpat daudziem vislabākās šķitušas tās dāvanas, kur dāvinātājs ir padomājis par saņēmēja labsajūtu un atpūtu – dažādas skaistumkopšanas procedūras, SPA apmeklējums u.tml. Taču ļoti liela daļa atzinusi, ka viņiem vislabākās ir šķitušas tās dāvanas, kuras ir izrāvušas viņus no ikdienas. Tie ir dažādi vairāk vai mazāk adrenalīna pilni piedzīvojumi, kas ir uzlādējuši dāvanas saņēmējus ar jaunām emocijām. Piemēram, tie ir bijuši dažādi braucieni ar sporta automašīnām, motocikliem un kartingiem, lidojumi ar deltaplānu vai privāto lidmašīnu, izjādes vai mežonīgi braucieni suņu pajūgā. Daudzi respondenti arī atzinuši, ka šāda dāvana viņus ir motivējusi sākt regulāri nodarboties, piemēram ar braukšanu kartinga hallē, kā arī ar zirgu izjādēm.

Piedāvājot respondentiem dažādas netradicionālas piedzīvojumu iespējas, trešdaļa aptaujāto atzinuši, ka labprāt dotos izbraucienā ar bijušā ministru prezidenta Einara Repšes vadītu apvidus automašīnu pa Latvijas visgrūtāk izbraucamajiem ceļiem. Daudziem patiktu, ja viņi dāvanā saņemtu veltījumu vai skaņdarbu, ko izpilda Lauris Reiniks vai sulīgu un epitetiem bagātu hokeja trenera Oļega Znaroka monologu, tikpat būtu ļoti iepriecināti, ja kā dāvanu saņemtu iespēju uz vienu sēriju aizvietot Leonu no pašmāju seriāla Ugunsgrēks.

Kategorija: Sabiedrība
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply