”Tourest” Igaunijā sasniedz rekordu, Latvijas puse – gandarīta

parts tautu meitaAizvadītajā nedēļas nogalē starptautisko tūrisma izstādi gadatirgu „Tourest 2013” Tallinā apmeklēja 36 316 interesentu, sasniedzot 22. reizi notikušā nozares sarīkojuma absolūto rekordu. Dzīva rosība valdīja arī Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) organizētajā Latvijas nacionālajā stendā, dodot pamatu cerībām, ka kaimiņvalsts tūristu plūsma uz mūsu zemi ne tikai neapsīks, bet arī pieaugs.

Pavasarīgos toņos ieturētais Latvijas nacionālais stends ar saukli „Latvia. Best Enjoyed Slowly” (Izbaudi Latviju nesteidzoties!) Tallinā ir jau pazīstams. Ļoti daudzi, protams, zina arī Rīgu un Jūrmalu, tāpēc ne viens vien stenda apmeklētājs vēlējās sīkāk uzzināt par šiem mūsu populārajiem tūrisma galamērķiem. Taču netrūka interesentu arī par citiem Latvijas piedāvājumiem.

Inga Aulmane, Venstpils tūrisma informācijas centra vadītājas vietniece, apliecina, ka daļa izstādes apmeklētāju gan ir tādi, kas sīkāk piedāvājumā neiedziļinās, taču ir daļa arī to potenciālo ceļotāju, kas skaidri zina, ko vēlas un ka plāno doties ne tikai uz Ventspili, bet arī uz Liepāju un Kuldīgu vai Tukumu. Ar interesi viņa uzņēmusi informāciju par to, kā Igaunijā valdība atbalsta skolēnu ekskursijas, sedzot nozīmīgu izdevumu daļu. Ja ekskursija izmaksā dārgāk, vecāki var piemaksāt. Stimulējot ceļošanu, ieguvēji ir visi, bet, it īpaši, jaunā paaudze, kas aug zinīga un atvērta.

Pēc Ingas Aulmanes vārdiem, uz pārdomām viņu vedinājusi arī grupa pensionāru, kas apliecinājusi – Igaunijā ir gana populāri ceļot senioriem. Ventspils jau tā ir atzīta par vienu no senioriem draudzīgākajām pilsētām Eiropā, bet nu ir impulss par šīs vecuma grupas ceļotājiem domāt vēl vairāk.

Latvijas nacionālajā stendā izstādē „Tourest” ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu šogad piedalījās 11 pašvaldības un komersanti. Tie, kas pirms divām nedēļām bija startējuši izstādē pie mūsu dienvidu kaimiņiem „Adventur 2013”, visi kā viens apgalvoja, ka Tallina sagādājusi lielu prieku. Viļņā nevienu brīdi neesot bijis tik daudz cilvēku kā Tallinā.

Oficiālie dati vēsta, ka izstādes „Tourest 2013” apmeklētāju skaita rekords krita jau pirmajās divās dienās, kad tika sagaidīti 28 tūkstoši interesentu, salīdzināšanai – pērn trijās dienās kopējais apmeklētāju skaits bija mazliet virs 26 tūkstošiem.

Pārdomas varētu raisīties arī mūsu pašu izstādes „Balttour” rīkotājiem. Igauņi izstādi atklāja bez liela pompa, taču ieejas biļetes maksāja lēti – 1.60 EUR pieaugušajiem, 2.60 EUR – ģimenei. Bija skaidri redzams, ka ne mazums bija tādu apmeklētāju, kas uz izstāžu centru devās atkārtoti. Kāpēc? Atbilde ir vienkārša.

Tallinā skaidri iezīmējās tendence, ka gadskārtējais tūrisma sarīkojums nav tikai izstāde, kur katrs rāda labāko, ko var un prot. Varbūt vēl vairāk tas ir gadatirgus, kur triju dienu garumā pērk un pārdod. Uz elektroniskā tablo mirgo ceļojumu galamērķu vārdi un tiem pretim – cenas, par kādām var turp doties. „Tourest” piesola krietni labākas cenas nekā ikdienā un, kā saka, veikals iet vaļā.

Ne reizi arī Latvijas stendā nāca klāt apmeklētāji, kuri vēlējās rezervēt, piemēram, divu vai triju dienu ceļojumu uz mūsu skaisto zemi, un viņi bija tādā kā neizpratnē, ka piedāvājuma nav. Jā, viesnīcām piedāvājums ir, bet tūrisma uzņēmumiem? Rīgas tūrisma informācijas centru vadītāja Sabīne Markus spriež, ka tieši tas būtu virziens, kādā nacionālajam stendam vajadzētu iet turpmāk. Strādājot iepretim kādai Rakveres viesnīcai, kas piesolīja ļoti labu atpūtu par labu cenu, Sabīne kopā ar kolēģi bija redzējusi, ka rindā pēc šā piedāvājuma cilvēki stāv pat 40 minūtes.

Ar piedalīšanos „Tourest 2013”bija apmierināti vai visi aptaujātie mūsu kopīgā stenda pārstāvji. Latvijas izstādē bija daudz un ne tikai nacionālajā stendā. Tur bija gan Gaujas Nacionālais parks ar Valmiermuižas alu, gan Latgale ar linu izstrādājumiem, gan Svētvietas ar īpašu karti un loteriju, gan citi. Elīna Kalēja, lauku tūrisma asociācijas mārketinga speciāliste un kultūras mantojuma projekta vadītāja, apliecināja, ka kopdarbs ar igauņu kolēģiem vainagojies panākumiem – kopīga latviešu un igauņu kultūras mantojuma karte ir izveidota un izstādē tā bijusi labi pieprasīta. „Cilvēki arvien vairāk interesējas par kopīgo un atšķirīgo mūsu kultūrā. Un ne tikai izstādē, bet arī ikdienā,” atzina Elīna Kalēja.

Pēc „Lauku ceļotāja” speciālistes domām, piedāvājums vietējiem tūristiem zālē „Atpūties Igaunijā” salīdzinājumā ar „Apceļo Latviju” bija nabadzīgāks, nekā varētu gaidīt, zinot viņu bagāto potenciālu. Daudz iespaidīgāka bija zāle ar ārvalstu ceļojumu piedāvājumu (403 dalībnieki no 22 valstīm), kur Latvijas nacionālais stends bija parūpējies ne tikai par dažādiem poligrāfijas izdevumiem (kartēm un brošūrām), bet arī par „Laimas” konfektēm un augļu un ogu sukādēm, ar ko pacienāt ciemiņus. Igauņu auditorijai bija sagatavota arī videospēle, lai viņus ieinteresētu apmeklēt nacionālo tūrisma portālu www.latvia.travel ar bagātu informāciju igauņu valodā par Latviju un mudinātu viņus par savu ceļojuma galamērķi izraudzīties mūs.

Viens no šā gada izstādes „Tourest 2013” lielākajiem pārsteigumiem, par ko izteicās vairākums Latvijas nacionālā stenda dalībnieku, bija lielais krievu interesentu skaits. TAVA klajā laistās Rīgas un Latvijas tūrisma kartes krievu valodā no paliktņiem kusa kā sniegs, turpretim izdevumu kaudzītes igauņu valodā zuda palēnām. Priecājoties par to, ka interese par mūsu piedāvājumu Igaunijas krievu vidū ir, reizē ir jāmeklē ceļi, kā uzrunāt igauņu auditoriju. Lai Latvijā vairāk skan igauņu valoda! Lai tirgus ir harmoniski sabalansēts! Esat laipni aicināti pie mums!

Latvijas piedalīšanās ar nacionālo stendu izstādē Tallinā notika, pateicoties Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstam.

Kategorija: Tūrisms
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply