AS „Rīgas Dzirnavnieks” eksports pērn pieaudzis par 19%; uzsākts eksports uz Čehiju

Viens no lielākajiem graudu pārstrādātajiem Baltijā AS „Rīgas Dzirnavnieks” turpina uzlabot uzņēmuma eksporta rādītājus, pērn palielinot eksporta finanšu apgrozījumu par 19% salīdzinājumā ar 2011.gadu. Visstraujāk eksporta apgrozījums pieaudzis tādos ilggadējos eksporta tirgos kā Igaunijā un Lietuvā. Pērn nozīmīgs notikums „Rīga Dzirnavnieks” vēsturē bija eksporta uzsākšana industriālo produktu segmentā uz Čehiju.

No kopējā apgrozījuma eksports veido gandrīz 30%
No kopējā uzņēmuma apgrozījuma eksports veido gandrīz 30%. „Rīgas Dzirnavnieks” patēriņa un industriālās produkcijas ārvalstu noieta tirgi ir Lietuva, Igaunija, Somija, Krievija un tagad arī Čehija.

Sandis Jansons, AS „Rīgas Dzirnavnieks” ģenerāldirektors: „Eksporta attīstīšana ir viens no uzņēmuma stratēģiskajiem mērķiem, ņemot vērā, ka vietējais Latvijas tirgus ir salīdzinoši neliels un, samazinoties iedzīvotāju skaitam, samazinās arī produkcijas noieta palielināšanas iespējas nākotnē. „Rīgas Dzirnavnieks” eksporta attīstīšana notiek divos virzienos – gan apgūstot jaunus tirgus, gan arī palielinot produkcijas apjomus esošajās eksporta valstīs. Tas ļāvis pērn sasniegt labus rezultātus – 19% eksporta apgrozījuma pieaugumu gada laikā.”

„Rīgas Dzirnavnieks” visvairāk eksportētā produkcija ir „AXA” graudaugu pārslas un ātri pagatavojamās biezputras. Industriālo produktu segmentā vislielāko eksporta apjomu veido auzu pārslas. Investējot kliju granulēšanas līnijā, pērn šajā segmentā tika uzsākta kviešu kliju lopbarības granulu ražošana, kas ļauj efektīvi realizēt graudaugu atlikumus no miltu ražošanas procesa. Pateicoties produkta kompaktajiem izmēriem, tas ir pateicīgs eksporta produkts.

Eksports Igaunijā pieaudzis par 32%
Pērn „Rīgas Dzirnavnieks” eksports pieaudzis visos eksporta tirgos, bet visstraujāk – uz Igauniju. Uz šo valsti uzņēmuma eksports no kopējā apgrozījuma pieauga par 32%, uz Lietuvu – par 23%, bet uz Somiju – par 20%.

Sandis Jansons, AS „Rīgas Dzirnavnieks” ģenerāldirektors: „Papildus produkcijas eksportam uz Baltijas valstīm un Skandināviju esam uzsākuši arī industriālo produktu eksportu uz Čehiju. Galvenokārt, tās ir auzu pārslas industriālajos iepakojumos. Šobrīd turpinām analizēt Čehijas tirgu, lai izvērtētu, kā varam paplašināt sadarbības iespējas šajā tirgū.”

Kā noteicošos faktorus eksporta izaugsmei uzņēmums min tirgus attīstīšanu esošās valstīs, jaunu tirgu apgūšanu, jaunu produktu ražošanu, kā arī investīcijas ražotnē – graudu pieņemšanas un apstrādes tehnoloģijās.

Kategorija: Bizness
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply