Pērn pircēji vairāk iegādājušies veselīga uztura produktus un preces brīvā laika pavadīšanai

Pērn ELVI pircēji, vairāk nekā gadu iepriekš, iegādājušies veselīga uztura produktus, kārumus, kā arī dažādas preces brīvā laika pavadīšanai. „Pēc mūsu 2012.gada tirdzniecības rādītājiem, redzam, ka cilvēki vairāk rūpējas par veselīgu uzturu un dzīvesveidu. Tāpat esam gandarīti, ka pircēji ļoti iecienījuši mūsu pašu kulināru un konditoru gatavotos izstrādājumus, pēc kuriem pieprasījums audzis vairākkārt,” stāsta SIA „Pārtikas tirdzniecības apvienība”, kas ir ELVI franšīzes turētāja, komercdirektore Laila Vārtukapteine.

„Aizvien lielāku vietu pircēju izvēlē ieņem dažādi veselīga uztura produkti. 2012.gadā, salīdzinot ar gadu iepriekš, ievērojams pieaugums starp visām preču grupām bijis uztura bagātinātājiem (2,5 reizes), dažādiem riekstu un augļu maisījumiem (2 reizes), musli (1,5 reizes). Pircēju pieprasījuma pieaugumu pārtikas produktu segmentā redzam arī pēc mūsu pašu ražotajiem gaļas izstrādājumiem (vairāk nekā 36 reizes!!!) un saldētiem jūras produktiem (vairāk nekā 2 reizes),” stāsta L.Vārtukapteine.

„Patīkami, ka piecpadsmitkāršu pieaugumu varam novērot pārdoto zīdaiņu preču segmentā, kas ļauj cerēt, ka Latvijā sāk uzlaboties demogrāfiskā situācija,” domā L.Vārtukapteine. Viņa piebilst, ka ievērojami pieaudzis arī brīvā laika pavadīšanai domāto preču pārdošanas apjoms, piemēram, pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, divkārt vairāk pirkti dažādi rokdarbu piederumi, elektroniskās spēles un rotaļlietas, vasaras sezonas preces.

„Interesanti, ka 2012.gada laikā ELVI pircēji visā Latvijā apēduši 6,5 miljonus kukulīšus maizes, 5 miljonus kilogramu dārzeņu un augļu, gandrīz 2,5 miljonus kilogramus gaļas izstrādājumus, kā arī izdzēruši 2,2 miljonus litru piena,” informē L.Vārtukapteine, piebilstot, ka pārtikas preču segmentā gandrīz 90% no visiem ELVI veikalos tirgotajiem produktiem ir ražoti vai audzēti tepat Latvijā.

Jāatzīmē, ka ievērojams tirdzniecības apjomu pieaugums bija novērojams pērnā gada decembrī. „Salīdzinot pērnā un aizpērnā gada decembra tirdzniecības datus, secinām, ka mūsu pircēji ievērojami vairāk pirkuši dažādas dāvanas, piemēram suvenīrus (pieaugums par 341%), dāvanu kartes (299%), preces brīvajam laikam (97%). Savukārt pārtikas produktu segmentā vislielākais pieaugums bijis kulinārijai (163%), uztura bagātinātājiem (142%) un āboliem (103%),” informē L.Vārtukapteine. Viņa piebilst, ka pērnajā gadā un jo īpaši decembrī novērota vēl kāda interesanta tendence: „2012.gadā kopumā par 57% pieaudzis putnu un grauzēju barības pārdošanas apjoms, turklāt decembrī šīm precēm vērojams vislielākais pārdošanas pieaugums – vairāk nekā 9 reizes, salīdzinot ar aizpērnā gada decembri.”

Kategorija: Tirdzniecība
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply