Biezpiena sieriņš „Kārums” saglabā savas līderpozīcijas kā Latvijas iemīļotākais produkts

Kā liecina lielveikalu tīkla „Maxima” veiktās aptaujas rezultāti, biezpiena sieriņš „Kārums” ir saglabājis savas jau 2010. gadā iegūtās līderpozīcijas kā Latvijas iemīļotākais produkts – to kā savu iecienītāko šī gada aptaujā ir minējusi piektā daļa jeb 20% respondentu. Aiz līdera nedaudz atpaliek „Laimas” ražotie saldumi, bet trešais iecienītākais produkts iedzīvotāju vērtējumā ir „Lāču” rupjmaize. Kopumā lielākā daļa jeb 35% aptaujas respondentu norādījuši, ka, viņuprāt, produkts, kurš garšo ikvienam Latvijas iedzīvotājam, ir maize.

Latvijas iemīļotāko produktu topa pirmajā desmitniekā iekļuvis arī „Rūjienas” saldējums, 2010. gada aptaujas 3. vietas ieguvējs – kausētais siers „Dzintars”, siers „Talsu ritulis”, „Rīgas šprotes eļļā”, cāļu krūtiņas fileja „Ķekava”, tomātu mērce „Spilva” un „Dimdiņkāposti”.

„Lai gan pēc aptaujas pirmā trijnieka rezultātiem varētu spriest, ka Latvijas iedzīvotāji ir kaislīgi saldummīļi, tas tomēr ir nedaudz maldīgs priekšstats,” skaidro „Maxima Latvija” preses sekretārs Ivars Andiņš. „Atbildot uz jautājumu par produktu, kurš garšo katram Latvijas iedzīvotājam, vairāk atbalstām „kreptīgākus” produktus – maizi, sieru un kartupeļus, atstājot saldējumu un šokolādi vien attiecīgi 4. un 5. vietā.”

Ņemot vērā, ka aptauja veikta valsts svētku – 18. novembra gaidās, Latvijas iedzīvotāji tika aptaujāti arī par to, bez kura Latvijas produkta nav iedomājams viņu svētku galds. Kā izrādās, populārākais produkts, kurš tiek likts svētku galdā, ir torte „Vāverīte” (27%), otrajā vietā atstājot „Rīgas šampanieti” (25%), bet trešajā – majonēzi „Provansas Francis” (20%).

Kā rāda aptaujas rezultāti, lielākā daļa respondentu (40%) ārzemju draugiem kā suvenīru no Latvijas vislabprātāk dāvātu „Rīgas Melno balzamu”, otrajā un trešajā vietā atstājot attiecīgi šokolādi „Laima” (21%) un „Lāču” maizi (16%).

Balsojot par Latvijas produktu, kuru vislabprātāk ņemtu līdzi uz vientuļu salu, lai remdētu izsalkumu, teju puse aptaujāto (49%) norādījuši, ka izvēlētos rupjmaizi, 14% – kartupeļus, bet 8% aptaujāto līdzi ņemtu sieru. Savukārt 5% aptaujāto uz vientuļas salas vislabprātāk mielotos ar konfektēm.

Nav noslēpums, ka nereti brīžos, kad nepieciešams uzlabot omu, mierinājumu meklējam tieši saldumos. Kā liecina aptaujas rezultāti, teju katrs ceturtais (23%) aptaujātais Latvijas iedzīvotājs omas uzlabošanai mielojas ar konfektēm „Serenāde”, 19% aptaujāto izvēlas „Laimas” šokolādes tāfelītes, bet 17% aptaujāto – biezpiena sieriņu „Kārums”.

Savukār taujāti par to, kurš Latvijā ražots dzēriens vislabāk spēj remdēt slāpes, 36% aptaujāto min minerālūdeni „Mangaļi”, otrajā vietā atstājot kvasu „Iļģuciems” (22%), bet trešajā – „Cido” augļu sulas (15%).

Aptaujas dalībnieki tika lūgti arī nosaukt to Latvijas produktu, ar kuru viņi mielotos 20. decembra vakarā, ja nu gadījumā 21. decembrī saskaņā ar maiju kalendāra tulku pareģojumu patiešām pienāktu pasaules gals. Kā rāda aptaujas rezultāti, Latvijas iedzīvotāji iespējamā pasaules gala priekšvakarā sevi lutinātu ar torti „Cielaviņa” (22%). 12% aptaujāto mielotos ar „Laimas” šokolādi un konfektēm, bet 10% aptaujāto ieturētu kārtīgu maltīti, kas pagatavota no cāļu krūtiņas filejas „Ķekava”. Teju desmitā daļa (9%) aptaujāto iespējamo pasaules galu „nosvinētu”, malkojot „Rīgas šampanieti”.

Aptauja par Latvijas iemīļotāko produktu tika veikta no 12. līdz 14. novembrim interneta vietnē www.maxima.lv, un tajā piedalījās 1203 respondenti.

Ņemot vērā Latvijā ražoto produktu plašo klāstu, aptaujas par Latvijas iemīļotāko produktu atbilžu variantos tika nosaukti produkti, kuri ieguvuši vislielāko atsaucību iepriekšējā aptaujā. Pie katra jautājuma atbilžu variantiem tika minēts arī papildu variants „cits”, tādējādi dodot iespēju respondentiem norādīt arī tos produktus, kuri nav minēti atbilžu variantu sarakstā.

Kategorija: Pārtika
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply