Aptauja: Latvijas iedzīvotāji visbiežāk sevi uzmundrina ar tasi kafijas

Kā liecina socioloģisko un tirgus pētījumu kompānijas “Pontus Dati” un kafijas ražotāja „Atar” veiktais pētījums, Latvijas iedzīvotāji visbiežāk sevi uzmundrina, iedzerot tasi kafijas. 73% no aptaujātajiem atzīst, ka bez kafijas neiztiek pat vienu dienu.

„Pasaules kafijas produkcijas apjomi sasniedz aptuveni simts miljonus maisu gadā un vērojams, ka arī mūsu mazā valsts ir daļa no tām, kam kafija ir nepieciešama lielos apjomos. Kafija vieno, tas ir daudzu cilvēku ikdienas rituāls. Rīts iesākas ar kafiju, kā arī darba laikā tiek izdzertas neskaitāmas kafijas tases. Tas ir gards līdzeklis, kā sevi uzmundrināt un nezaudēt koncentrēšanās spējas,” atzīst uzņēmējs Vladimirs Gaiņuks.

Kā liecina aptaujas dati, tas procentuālais skaits, kas kafiju ikdienā nelieto, atzīst, ka enerģija piemīt arī tās aromātam.

Kafijas augstais pieprasījums padara šo karsto dzērienu par otru nozīmīgāko produktu pēc naftas precēm. Taču līdztekus šai tendencei, bija arī pārprodukcijas periodi, pārpalikušo uzkrājumu dedzināšana, cenu kritums, pasaules ekonomiskā krīze, patēriņa samazināšanās abu Pasaules karu laikā un Pasaules kafijas līguma radīšana, ar mērķi – nostabilizēt kafijas cenu. Pēc Otrā Pasaules kara beigām Vācijā, kafija kļuva par ekonomikas brīnuma un rekonstrukcijas simbolu. Kafijas dzeršana bija apliecinājums spējai atkal atļauties dažādas lietas.

Šobrīd viena no pieprasītākajām kafijām Latvijā ir Verona CLASSIC, Vīnes (vidējais) Eiropas grauzdējums, kurai ir labi sabalansēta garša, maiga, vidēja stipruma kafija, kurā rūgtums harmonē ar skābumu, kurš ir sajūtams tikai pēcgaršā. Visas šīs īpašības, kas apbur ar savu garšu un aromātu, piešķir Arābikas šķirnes no Brazīlijas, Indijas un Kolumbijas, bet jāatzīst, ka mūsdienās par kafijas ražotāju kļūst nevis tas, kas to ir audzējis, bet gan tas, kas to ir apgrauzdējis un iepakojis.

Kategorija: Pārtika
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply