37,1% mobilo sarunu tīkla abonenti izvēlās bezlimitu tarifus

Salīdzināšanas portāls Gudriem.lv sadarbojoties ar Draugiem.lv veica aptauju, kurā noskaidroja, ka 37,1 % mobilo sakaru abonentu izvēlas nesen ieviestos mobilo sakaru operatoru bezlimitu tarifus. 24% respondentu jau nomainījuši savu pašreizējo tarifu pret bezlimitu tarifu un 12,9% plāno to darīt tuvākajā laikā. Mobilo sakaru operatoru uzņēmumu pārstāvji uzskata, ka šādu tarifu plānu ieviešana būtiski mainīs cilvēku paradumus mobilo sakaru lietošanā – patērētāji sūtīs vairāk sms, ilgāk runās pa tālruni un aktīvāk izmantos mobilā interneta priekšrocības.

Tikai 13,1% respondentu apgalvo, ka viņus neinteresē bezlimitu tarifi, turklāt šī atbilde bija vispopulārākā 20 – 24 gadus veciem respondentiem (15,6%) un 25 – 29 gadus veciem respondentiem (14,6%). Visaktīvākie bezlimita tarifa lietotāji ir iedzīvotāji vecumā no 35 – 39 gadiem (32,7% jau pārgājuši uz bezlimitu tarifu, bet 11% grasās to darīt tuvākajā laikā) un iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 44 gadiem (attiecīgi 31,8% un 11,9%).

16,3% aptaujas dalībnieku paziņoja, ka vēl nav pieņēmuši lēmumu attiecībā uz bezlimitu tarifiem. Krasas atšķirības sieviešu un vīriešu atbildēs nebija manāmas.

Komentējot aptaujas rezultātus, mobilo sakaru operatoru uzņēmumu pārstāvji uzsvēra, ka šādu tarifu ieviešana būtiski ietekmēs mobilo sakaru lietotāju paradumus. „Tele2 tarifa Zelts un Zelta Zivtiņas NO LIMIT izsludināšana uzrādīja lielu mobilo sakaru lietotāju interesi, mēs varam spriest, ka tas veicinās izmaiņas klientu paradumos, tomēr jāņem vērā fakts, ka katru jauno piedāvājumu lietotāji sākotnēji lieto aktīvāk”, skaidro Tele2 mārketinga un tirdzniecības direktors Jānis Spoģis, „tādēļ precīzākus datus par klientu aktivitāti varēsim sniegt pēc 2 – 3 mēnešiem”.

Kristīne Britāne, Bite Latvija mārketinga vadītāja norādīja, ja mēneša maksa par mobilajiem sakariem nav atkarīga no zvaniem un sms, teorētiski patērētāju paradumi varētu mainīties. „Tā kā cilvēki ir pieraduši runāt tieši tik, cik tas ir nepieciešams, mēs neuzskatām, ka bezlimitu tarifu ieviešana varētu radikāli mainīt situāciju. Ja kāds no operatoriem apgalvo , ka bezlimita tarifs ir vislabākā izvēle 1 miljonam klientu, šādus apgalvojumus var uztvert kā operatora vēlmi nopelnīt uz šīs nepamatotās ilūzijas bāzes.”

Ingmārs Pūķis, LMT vica-prezidents biznesa un mārketinga attīstības jautājumos uzskata, ka Gudriem.lv aptauja vēlreiz norāda uz to, ka bezlimita tarifa ieviešana bijis pareizs solis. „Aptauja norāda, ka jau ceturtā daļa abonentu pārgājuši uz bezlimita tarifu plānu. LMT dati rāda, ka pusotra mēneša laikā mūsu bezlimitu tarifs Brīvība pieslēgts 130 tūkstošiem lietotāju, kuri atteikušies no ikmēneša minūšu un īsziņu uzskaites.” Tomēr Ilmārs Pūķis neuzskata, ka nākotnes tendences mobilo sakaru jomā pilnībā būtu atkarīgas no bezlimitu tarifu ieviešanas. „Ja tehnoloģiju attīstības rezultātā radīsies situācija, ka patērētāji runās mazāk, bet vairāk lietos mobilo internetu, mēs izveidosim piemērotāko tarifu plānu arī šo vajadzību apmierināšanai.”

„Neskatoties uz to, ka izmantojot šos tarifu plānus, klientiem vairs nebūs jāsatraucas par sarunu ilgumu, šis tarifu plāns nav piemērots visiem,” uzskata Jānis Spoģis. „Piemēram Zelts būs piemērots viedtālruņu īpašniekiem, kuri daudz runā, sūta ziņas un izmanto mobilo internetu, kopumā Tele2 tādi ir 15% klientu.” Arī Bite uzskata, ka bezlimita tarifs ne tuvu nav piemērots visiem lietotājiem, turklāt, ja klients neizvērtē savas vajadzības, var rasties situācija, ka viņš pārmaksā pat izmantojot bezlimita tarifu plānu. „Pēc mūsu pētījumiem, vienam cilvēkam pilnīgi pietiek ar 200 – 300 sarunu minūtēm mēnesī,” skaidro Kristīne Britāne, „bezlimitu tarifa plāns nepieciešams tikai cilvēkiem, kas daudz runā pa mobilo tālruni, kā arī 10% abonentu. Tādēļ, pirms pāriešanas uz citu tarifu jāpārliecinās, vai tas patiešām būs izdevīgāks par iepriekšējo.”

Kategorija: TECH
output_mge5zc

One Response to “37,1% mobilo sarunu tīkla abonenti izvēlās bezlimitu tarifus”

  1. e
    oktobris 20, 2012 at 2:42 pm #

    Mani kaitina regulāra ikmēneša abonentmaksa kā tāda, tāpēc izmantoju priekšapmaksas karti. runāju maz. ja kāds piedāvātu bezlimita internetu telefonā (tiešām bezlimita.. nu tādu, kur mēneša laikā var vismaz 1TB datus pārsūtīt), tad tādu tarifu paņemtu.

Leave a Reply