Pirms atvērtā tirgus aktivizēšanas Enefit iegūst 1000. klientu

Pirmajā mēnesī pēc atvērtā elektroenerģijas tirgus paplašināšanas izziņošanas, pie elektroenerģijas tirgotāja SIA Enefit ir vērsušies 8% no 18 500 jaunpienācējiem. Noslēdzot līgumus ar pusi no pirmajiem 306 uzņēmumiem, kuri saskaņā ar AS Sadales tīkls datiem jau oktobrī pievienojās atvērtajam tirgum, Enefit ir palielinājis savu klientu skaitu līdz 1000 uzņēmumiem un iekarojis 20% lielu Latvijas atvērtā elektroenerģijas tirgus daļu.

Līdz šim pie Enefit ir vērsušies vairāk nekā 1500 uzņēmumu, uz kuriem attieksies likumdošanas izmaiņas. Savukārt līgumus par elektrības iegādi no Enefit jau ir noslēguši 150 jaunpienācēji, kas nolēmuši pasteigties un jau oktobrī uzsākt darbību atvērtajā tirgū – pirms likumdošanā noteiktā 1. novembra termiņa. Līdzvērtīgs ir arī to uzņēmumu skaits, kas līdz oktobra sākumam ir noslēguši līgumus ar Enefit elektroenerģijas iegādei no 1.novembra. Tomēr jāatzīmē, ka pašlaik interesi par pārēju uz atvērto tirgu izrādījušie patērētāji ir vien neliela daļa no 18500, kuriem lēmums par sava elektroenerģijas tirgotāja izvēli jāpieņem līdz 10. oktobrim.

Kā norāda Enefit valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers, pirmie jaunpienācēji izvēlas ilgtermiņa sadarbību: “Pašlaik raksturīgi, ka uzņēmumi slēdz līgumus pat līdz 5 gadu termiņam. Viens no apsvērumiem par labu šādam solim ir iespēja iegūt zemāku vidējo elektroenerģijas cenu. Izvēli pamato arī tas, ka ilgtermiņa fiksētas cenas līgums sniedz uzņēmumiem stabilitāti un apziņu, ka vismaz šī izmaksu pozīcija ir nemainīga ilgākam laika periodam. Tāpat arī nav nepieciešams gadu no gada veltīt laiku elektroenerģijas līguma pārslēgšanai.”

Starp pirmajiem pārnācējiem pie Enefit no regulētā tirgus ir arī Latvijas tirgotāju savienības (LaTS) tīkla veikali, kas demonstrēja pārdomātu risinājumu pārejai, apvienojot visus savā tīklā esošos uzņēmumus vienotā iepirkumā par elektroenerģijas iegādi. Centralizēta šī jautājuma risināšana ļāva uzņēmumiem saņemt gan to vajadzībām piemērotu cenu piedāvājumu, gan arī atslogot iekšējos resursus, neveicot katram veikalam atsevišķu iepirkuma procesu un pārrunas ar tirgotājiem.

“Galvenais arguments par labu atvērtajam elektrības tirgum ir rūpes par pircējiem un LaTS veikalu tīkla dalībniekiem. LaTS veikalu tīkls, pievienojoties atvērtajam elektrības tirgum, saskata iespēju samazināt pārdošanas izmaksas, lai saviem pircējiem visā Latvijā piedāvātu pēc iespējas izdevīgākas produktu cenas veikalos. Savukārt LaTS veikalu tīkla dalībniekiem, apvienojoties vienotā pasūtījumā, tiek nodrošināta iespēja samazināt elektroenerģijas izmaksas, kas ir nozīmīga tirdzniecības vietas uzturēšanas izmaksu pozīcija,” skaidro Raimonds Okmanis, LaTS valdes priekšsēdētājs.

Pašlaik vēl ir atlikusi viena nedēļa, lai visi Latvijas uzņēmumi, kuri līdz šim iegādājās elektroenerģiju par regulēto gala tarifu, izvēlētos savu elektroenerģijas tirgotāju atvērtajā tirgū. Tas, cik finansiāli veiksmīgi katrs uzņēmums pielāgosies jaunajai tirgus situācijai, būs tiešā mērā atkarīgs no to aktivitātes, savlaicīgi pieprasot sadarbības piedāvājumus no tirgotājiem. Neizdarot savu izvēli līdz 10. oktobrim, uzņēmumiem vismaz pirmo mēnesi nāksies iegādāties elektroenerģiju par Pēdējā garantētā piegādātāja noteiktu cenu, kas novembrī būs par 11% augstāka nekā regulētajā gala tarifā iestrādātā elektroenerģijas cena.

Kategorija: Bizness
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply