Atsauksmes internetā veicina preču un pakalpojumu noietu

Jaunākie mārketinga pētījumi liecina, ka patērētāji aizvien vairāk paļaujas uz dažādu veidu rekomendācijām, paziņu ieteikumiem, citu klientu atsauksmēm un vērtējumiem. Tas norāda, ka šodien citu cilvēku pozitīvā pieredze internetā var kļūt par vienu no svarīgākajiem pārdošanas palīgiem un ietekmēt reklāmas tirgus turpmāko attīstību.

2011. gadā pasaulē vadošā mārketinga pētījumu uzņēmuma Nielsen veiktais pētījums liecina, ka klientu atsauksmes un vērtējums ir ārkārtīgi svarīgs lēmumu pieņemšanā par labu kādas preces vai pakalpojuma iegādei. 92% aptaujāto Eiropā ir atzinuši, ka ļoti uzticas pazīstamu cilvēku ieteikumiem un viedoklim, savukārt 70% aptaujāto uzticas informācijai (atsauksmēm), kas par precēm, pakalpojumiem un uzņēmumiem pausta internetā. Tikai 58% atzinuši, ka uzticas arī laikrakstos publicētajai informācijai, bet uzticēšanos dažādu veidu reklāmām pauž vidēji 40% aptaujāto.

„Dati rāda, ka, tikai reklamējoties, uzņēmums labākajā gadījumā var iekarot 40% mērķauditorijas uzticēšanos. Respektīvi, ja par šo uzņēmumu pozitīvā gaismā runā plašsaziņas līdzekļi, tad izredzes palielinās līdz 58%, bet, ja informācija atsauksmju un rekomendāciju veidā ir publicēta sociālajos tīklos, mājaslapā, dažādos blogos, tad uzņēmums var cerēt uz 92% potenciālo klientu labvēlību – tīri idejas līmenī, jo svarīga, protams, vēl ir preces vai pakalpojuma cena un citi faktori,” skaidro interneta mājaslapu satura izveides speciāliste Linda Kimeiša.

Arī Latvijā situācija ir līdzīga kā vidēji Eiropā. Nesen veiktais GFK pētījums norāda, ka klientu atsauksmēm ir liela nozīme Latvijas interneta lietotāju lēmumu pieņemšanas procesā par labu kādas preces vai pakalpojuma iegādei. Proti, 45% aptaujāto atzina, ka, neesot pārliecināti par preces vai pakalpojuma iegādi, viņi, visdrīzāk, uzņēmuma mājaslapā meklēs citu klientu atsauksmes un tikai tad pieņems lēmumu.

Interesanti, ka atsauksmes ir īpaši svarīgas 18–24 gadus veco interneta lietotāju vidū. Šajā vecuma grupā atsauksmēm vislielāko nozīmi piešķir vairāk nekā puse aptaujāto jeb 54%.

Linda Kimeiša norāda, ka „tendence ir nepārprotama! Ja uzņēmums vēlas gūt panākumus interneta vidē, tad tam ir jārada situācija, ka par to ir pozitīvas atsauksmes sociālajos tīklos, kur tās izlasīs klientu draugi, radi un ģimenes locekļi. Tas pats attiecas uz uzņēmuma mājaslapu, nišas portāliem vai blogiem, kur citu klientu pieredzi un atsauksmes meklēs interneta lietotāji.” Interneta mājaslapu satura izveides speciāliste skaidro, ka „šīs lietas ir vienkārši realizējamas, protams, ar nelielu piepūli, tomēr milzu investīcijas tās neprasa, bet jūtamu pozitīvu rezultātu uz uzņēmuma kontu un tēlu gan tās var atstāt. Nevajag domāt, ka atsauksmes ir tikai teksts, kurā rakstīts, cik uzņēmums ir lielisks. Tas var būt arī videostāsts, vērtējums ar zvaigznītēm, kā, piemēram, tas ir Forumcinemas. Tieši šīs zvaigznītes mums bieži palīdz pieņemt lēmumu, kuru filmu skatīties. Pastāv vēl daudzas citas formas un veidi, kā interneta lietotāji izsaka savu viedokli un citi to uzklausa.”

Kategorija: Reklāma
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply