POINT aptauja: svarīgākā elektronisko maksājumu ierīces īpašība ir transakciju ātrums

Drošu elektronisko maksājumu risinājumu izstrādātājs, uzņēmums, „Point Transaction Systems”, veicis iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu viņu maksāšanas paradumus un to, kādas elektronisko maksājumu ierīces (POS termināļa) īpašības cilvēki vērtē kā vissvarīgākās. Izrādās, tās atšķiras no atbildēm, ko sniedza aptaujātie tirgotāji, kuru veikalos ir iespēja norēķināties ar karti.

Vissvarīgākā termināļa īpašība pēc visu vecumu respondentu atbildēm ir transakciju ātrums (57%), taču svarīgas ir arī tādas īpašības kā ērta tastatūra (viegli ievadīt PIN kodu) – 31% respondentu un liels, krāsains displejs – 29% respondentu. Šīs atbildes dominēja respondentiem vecumā no 25-45 gadiem un vecākiem. Ērtu tastatūru minēja 16%, bet krāsainu displeju – 12% šīs grupas respondentu. Salīdzinoši vecumā līdz 25 gadiem šī atbilžu attiecība bija tikai 4% un 5%.
Arī tirgotājiem, kas izvēlas termināļus, svarīgākā īpašība ir ātra transakciju apstrāde (tā atbildēja visi respondenti). 60% respondentus kā svarīgu īpašību minēja termināļa izturīgumu (kalpošanas ilgumu), bet gandrīz trešdaļai no respondentiem svarīga ir iespēja integrēt termināli ar kasi un papildu aplikāciju iespējamība (dāvanu, lojalitātes un priekšapmaksas kartēm). Pēc tirgotāju domām maksājumu ierīču dizainam nav īpašas nozīmes – tikai 17% tirgotājus atzīmēja, ka vajag, lai terminālim būtu klientiem ērta tastatūra un liels displejs.

Kā skaidro POINT Baltijas valstu vadītājs Agris Štikāns, – Aptaujas rezultāti nav pārsteidzoši – apkalpošanas ātrums, iespēja paplašināt savu klientu loku un pakalpojumu klāstu (piemēram, apkalpot dāvanu, lojalitātes un priekšapmaksas kartes) ir tie galvenie iemesli, kāpēc tirgotāji arvien vairāk izvēlas elektroniskos maksājumu risinājumus. Termināļa integrāciju ar kasi arī pēdējo gadu laikā izvēlas daudzi tirgotāji, jo šis risinājums nepieļauj iespēju kļūdīties ar summas ievadi un uzlabo klientu apkalpošanas ātrumu.

Ar maksājumu karti ikdienā norēķinās 70% aptaujāto un viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc cilvēki kādā no tirdzniecības vietām tomēr maksā ar skaidru naudu, ir elektronisko maksājumu termināļa neesamība; tā atbildēja 62%. Otra populārākā atbilde (54%) ir nelielu pirkuma summu gadījumos.

Tāpat cilvēku dzīve vairs nav iedomājama bez dažādām veikalu lojalitātes un atlaižu kartēm. Tādas jau ir 92% aptaujāto un 41% apstiprināja, ka pārsvarā iepērkas veikalos, kuru klientu kartes viņiem ir. Papīra formāta dāvanu un lojalitātes kartes galīgi zaudēja cīņā ar elektroniskajām dāvanu un lojalitātes kartēm – pārliecinošie 87% aptaujāto respondentu dod priekšroku pēdējām.

“Daudzās tirdzniecības vietās jau sekmīgi darbojas inovatīva Elektronisko dāvanu un klientu karšu sistēma, kas ir īpaši piemērota tieši mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Īpašā priekšrocība ir tā, ka sistēma darbojas, izmantojot maksājumu termināļus, tātad tirgotājam nav nepieciešamas papildus iekārtas un ieguldījumi, lai ieviestu Elektronisko dāvanu un klientu karšu sistēmu savā uzņēmumā. Liels ieguvums ir arī grāmatvedības uzskaitei, jo ir pieejamas on-line atskaites jebkurā brīdī. Tāpat nevar nenovērtēt to, ka klients lieto nevis universālu, bet gan tieši konkrēta uzņēmuma karti ar speciāli izstrādātu dizainu un nosaukumu, kura neapšaubāmi strādā kā veikala reklāma un veicina apmeklējumu un pirkumus,” uzsver ID CS projektu vadītājs Aleksejs Minogins.

*Aptauja tika veikta izstādes „Riga Food 2012” laikā starp tirgotajiem un izstādes apmeklētajiem.

Kategorija: TECH
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply