ELVI: iepirkšanās paradumus nosaka laikapstākļi un dzīvesveids

Šī gada vasaras mēnešos strauji auguši pārdošanas apjomi produktu grupām, kuras var definēt kā dzīvesveidu raksturojošas vai tiek izmantotas atbilstoši laikapstākļiem, informē SIA „Pārtikas tirdzniecības apvienība”, kas ir ELVI franšīzes turētāja, komercdirektore Laila Vārtukapteine. „Izvērtējot ELVI tirdzniecības datus vasaras periodā, secinām, ka visvairāk palielinājies pārdošanas apjoms precēm, kas saistītas ar ceļošanu un atpūtu ģimenes lokā; tāpat arī cukura un citu konservēšanai nepieciešamo produktu tirdzniecības apjoms,” skaidro L.Vārtukapteine.

„Viennozīmīgi varam konstatēt, ka 2012.gada vasara mazumtirdzniecības sektoram ir bijusi daudz labāka par pērno vasaru, jo daudzām preču grupām novērojams būtisks apgrozījuma pieaugums. Varam apgalvot, ka sabiedrība pakāpeniski atlabst no piedzīvotās ekonomiskās krīzes, kā arī ir parādījušās jaunas tendences, – cilvēki vairāk laika pavada ģimenes lokā un daudzus ēdienus izvēlas gatavot mājās,” stāsta L.Vārtukapteine.

„Analizējot tirdzniecības datus vasaras mēnešos, varam secināt, ka būtiski pieauguši dažādu uzkodu un saldumu pārdošanas apjomi. Piemēram, par 155% pieauguši žāvēto augļu un riekstu maisījumu tirdzniecības apjomi, bet par 200% palielinājies zefīru, želejas konfekšu un halvas pārdošanas apjoms. Pieļaujam, ka cilvēki labprāt izvēlas šos produktus kā vieglas uzkodas atpūtas vai ceļojumu laikā,” skaidro L.Vārtukapteine.

„Ar prieku novērojam, ka aizvien palielinās dažādu bērniem domātu produktu tirdzniecības īpatsvars, kas ļauj cerēt, ka demogrāfiskā situācija Latvijā uzlabojas. Tā par 22% pieaudzis bērnu autiņbiksīšu un mitro salvešu, par 11% iebiezinātā piena, piena pulvera un par 89% musli pārdošanas apjoms. Tāpat būtiski pieaudzis šķidro veļas mazgāšanas līdzekļu, balinātāju, veļas mērcēšanas līdzekļu pārdošanas apjoms – no 30% līdz 98%, atkarībā no produktu grupas,” stāsta L.Vārtukapteine, piebilstot, ka šīs izmaiņas varētu norādīt uz tendenci, ka aizvien vairāk cilvēku brīvo laiku pavada mājās, ģimenes lokā.

Tomēr vislielākais pieaugums novērojams pārtikas preču segmentā, piemēram, putnu gaļas izstrādājumu pārdošanas apjoms pieaudzis par 237%, cukura – par 17%, salātu un kulinārijas izstrādājumu – par 30%, šīs vasaras ābolu – par 57%.

Kategorija: Pārtika
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply