Apdrošināta ģimene Latvijā: trīs cilvēki, dzīvo dzīvoklī un maksā kredītu

Noslēdzoties maijam kā ģimenes mēnesim, Latvijā lielākā apdrošināšanas sabiedrība „Balta” (RSA Grupa) ir apkopojusi savu pēdējo gadu veikto pētījumu datus. Tie atklāj dažādus raksturīgus parametrus, kas ilustrē vidējo Latvijas ģimeni, kas rūpējas par riskiem un apdrošinās – tā dzīvo dzīvoklī, maksā hipotekāro kredītu, ģimenē ir trīs cilvēki, dzīvesbiedri ir precējušies un vecumā virs 40 gadiem.

2012.gada sākumā pētījumu aģentūras „Data Serviss” un „Baltas” veiktais patērētāju pētījums atklāj, ka kopumā no visiem respondentiem, kas iegādājas apdrošināšanas produktus, Latvijā brīvprātīgi to dara 67 procenti ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, savukārt 28 procenti apdrošinās pēc bankas vai līzinga pieprasījuma. Ņemot vērā respondentu daļu, kas izmanto kādu no apdrošināšanas polisēm, vidējā Latvijas ģimene visbiežāk dzīvo dzīvoklī. Šādā mājsaimniecībā dzīvo 71 procents no visiem respondentiem. Turklāt 19 procentos gadījumu ģimenes mājoklim ir hipotekārais kredīts. Vidējais vecums vīriešiem ir 42 gadi, bet sievietēm 43 gadi. Savukārt 2009.gadā „Baltas” un „Data Servisa” veiktais „Vērtību pētījums” atklāj, ka nedaudz vairāk kā pusē mājsaimniecību dzīvesbiedri ir oficiāli precējušies un dzīvo kopā.

Lielākajā daļā Latvijas ģimeņu, kuras izmanto OCTA, KASKO, īpašumu apdrošināšanu vai jebkuru citu polisi, ir trīs cilvēki, un 68 procentiem no šīm ģimenēm īpašumā ir vismaz viens auto. Pētījums atklāj, ka mājsaimniecībā lēmuma pieņēmējs par apdrošināšanu vairāk nekā pusē gadījumu strādā algotu darbu – to dara 55 procenti aptaujāto vīriešu un sieviešu. Vīrieši biežāk nekā sievietes ir uzņēmēji vai pašnodarbinātie. Tajā pašā laikā 8 procenti aptaujāto sieviešu ir mājsaimnieces vai atrodas bērna kopšanas atvaļinājumā.

„Jaunākā šī gada patērētāju pētījuma dati rāda, ka nedaudz vairāk kā pusei ģimeņu ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir līdz 200 latiem mēnesī, savukārt 36 procentos gadījumu tie ir līdz 400 latiem uz vienu ģimenes locekli. Ņemot vērā šādu sadalījumu, tas arī nedaudz izskaidro Latvijas situāciju, kurā iedzīvotāji apdrošināšanu vēl joprojām reti uztver kā rīku savas finansiālās stabilitātes garantijai vai biznesa nepārtrauktībai, jo to var ierobežot nepietiekami brīvie līdzekļi. Taču, ja arī finansiālā rocība teorētiski atļautu nodrošināties pret riskiem, šāda iespēja netiek uzskatīta par prioritāti, kā to var novērot, piemēram, Skandināvijā un Eiropas valstīs,” skaidro apdrošināšanas sabiedrības „Balta” valdes loceklis un stratēģiskā mārketinga direktors Kristians Pudans.

Šī gada „Data Servisa” un „Baltas” pētījums atklāj, ka vidējā apdrošinātā ģimenē gan vīrieši, gan sievietes labprāt iepērkas internetā. To dara teju trešdaļa aptaujāto vīriešu un aptuveni ceturtā daļa aptaujāto sieviešu. Savukārt ceļojumos vienlīdz bieži dodas gan vīrieši, gan sievietes – attiecīgi 35 un 36 procenti. Taču vīrieši retāk nekā sievietes iegādājas ceļojuma apdrošināšanu – šādu iespēju vienmēr izmanto 47 procenti vīriešu un 59 procenti sieviešu.

Datu analīzei izmantota informācija no pētījumu aģentūras „Data Serviss” un apdrošināšanas sabiedrības „Balta” 2009.gadā veiktā „Vērtību pētījuma”. Tāpat dati iegūti no 2012.gada sākumā „Data Servisa” un „Baltas” veiktā patērētāju pētījuma, kurā tika aptaujāti lēmumu pieņēmēji par apdrošināšanas lietošanu Latvijas mājsaimniecībās. Šajā pētījumā tika aptaujāti 947 Latvijas ekonomiski aktīvie iedzīvotāji.

Kategorija: Bizness
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply