CSDD turpina „mērīt” autovadītāju risku iemigt pie auto stūres

Neizgulējies un noguris autovadītājs reaģē lēnāk, nespēj laikus pieņemt lēmumus un pat uz sekundi iesnaužas. Šāds šoferis ceļu satiksmē ir tik pat bīstams kā iereibis autovadītājs. Līdz šim Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sadarbībā ar speciālistiem veiktais pētījums liecina, ka trešdaļa autovadītāju riskē iemigt pie auto stūres, turklāt vairāk nekā 90% no riska grupas šoferiem šo problēmu pat neapzinās. Lai aktualizētu miegaino autovadītāju problēmu un pievērstu tai sabiedrības uzmanību, tiek turpināts noguruma pētījums.

Jau tuvākajās divās nedēļās pētījumi notiks STATOIL degvielas uzpildes stacijās:
• otrdien, 8.maijā no 10:00 līdz 17:00 Ādažos;
• trešdien 16.maijā no 10:00 līdz 17:00 Jelgavā;
• ceturtdien 17. maijā 10:00 – 17:00 Ogrē.

Līdz šim Latvijā mērījumos ir piedalījušies vairāk nekā 300 autovadītāju. Par spīti tam, ka pētījums tika veikts tikai diennakts gaišajās stundās, gandrīz trešdaļai autovadītāju tika konstatēts paaugstināts iemigšanas risks, t.sk.11% – augsts risks. Gandrīz 6% no visiem šoferiem bija tik miegaini, ka mērījuma laikā uz brīdi iesnaudās, daži pat vairāk kārt. Ja tas notiktu reāli pie stūres, sekas būtu traģiskas.

Valsts policijas ir apkopojusi informāciju par tiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuru iemesls, visticamāk, ir miegainība. Pērn diennakts tumšajās stundās ir reģistrēti 645 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bojā gājuši 20 cilvēki, bet ievainoti – 276. Šo negadījumu iemesls varētu būt ātrums, neuzmanība vai autovadītāja miegainība, kas ir grūti pierādāmais apstāklis. 2012.gada februārī uz autoceļa Baltezers-Igaunijas robeža notika traģiska avārija, kad neskaidru iemeslu dēļ vadītājs iebrauca pretējā braukšanas joslā un sadūrās ar pretim braucošo automašīnu. Sadursmē bojā gāja divi cilvēki un cieta vēl divi. Pēc aculiecinieku teiktā pirms sadursmes automašīnas šoferis bija iesnaudies,

CSDD uzsver, ka nepieciešama skaidrojoša kampaņa, kurā tiktu sniegta informācija par sekām, kādas var izraisīt pārguris autovadītājs. Līdzīgas kampaņas par nogurumu un miegainību norit vairākās Eiropas valstīs un to galvenais vēstījums ir „15 minūšu miegs”. Speciālisti ir pierādījuši, ka nepieciešams ceturksnis stundas, bet ne vairāk ilgs miegs, pēc kura nogurušie autovadītāji var turpināt ceļu. Iespējams, ka šāda veida kampaņa tiks organizēta jau šoruden.

Latvijā noguruma pētījums tiek veikts sadarbībā ar „Statoil Latvia” un „Latvijas Samariešu apvienību”.

Kategorija: Transports
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply

?>