Pētījums: TOP 10 ietekmīgākie politiskie tvītotāji Latvijā

Mediju Tilts/Burson-Marsteller, šodien publiskoja TOP 10 Ietekmīgākās politiskās Twitter balsis Latvijā, kā arī G20 valstu grupā un vēl 6 valstīs. Latvijā publiskotais saraksts ir daļa no pētījuma “G-20 ietekmētāji”, kas kopumā nosauc 200 visietekmīgākās politiskās Twitter balsis “Divdesmitnieka grupā” jeb G-20 grupas vidū.

Desmit ietekmīgākie politiskie tvītotāji tika noteikti, izmatojot datus no Klout (klout.com), kas tiek izmantots Twitter konta ietekmes mērīšanai. Klout analizē iesaistes līmeni sociālajos tīklos un veido Klout Score jeb punktu reitingu, kas ir balstīts uz mērījumos iegūtajiem datiem, tādējādi palīdzot lietotājiem noteikt savu ietekmes līmeni sociālajos tīklos.

Burson-Marsteller globālā publisko attiecību (public affairs) un sociālo mediju konsultantu komanda izveidoja sarakstu ar aptuveni 1000 cilvēkiem Twitter tīklā, kas ir politiski ietekmīgi G-20 grupā. Pēc tam, izmantojot Klout, tika mērīts un sarindots šo cilvēku ietekmes līmenis, izmantojot skalu no 1 – 100. Ietekmes mērīšana tika balstīta tvītotāju spējā radīt tālāku kustību sociālajos tīklos.

Desmit visietekmīgākie Twitter konti Latvijā ir (sarindoti alfabētiskā secībā):
@AivarsLembergs Aivars Lembergs
@cantab3 Roberts Ķīlis
@edgarsrinkevics Edgars Rinkēvičs
@EdmundsSprudzs Edmunds Sprūdžs
@JurgisLiepnieks Jurģis Liepnieks
@Loskutovs Aleksejs Loskutovs
@Maris_Zanders Māris Zanders
@NellijaL Nellija Ločmele
@nilushakov Nils Ušakovs
@VDombrovskis Valdis Dombrovskis

Laura Minskere, Mediju Tilts / Burson Marsteller valdes priekšsēdētāja: „Pētījums parāda, ka atpazīstamība konvencionālajos medijos lielā mērā ietekmē arī popularitāti, sociālo mediju vidē un tai pat laikā vadošo profilu kopējais sekotāju skaits jau sasniedz drukāto mediju tirāžu lielumu. Kopējais 10 ietekmīgāko politisko tvītotaju sekotāju skaits sasniedz 70 000, kas pēc auditorijas lieluma jau ir salīdzināms ar vadošajiem medijiem. Šis pētījums ilgtermiņā dos reālu iespēju saprast, cik lielā mērā komunikācija Twitter vidē ietekmē politiķu popularitāti un individuālo atbalstu plusiņu veidā vēlēšanās. Twiter ir fundamentāli mainījis politiskās komunikācijas vidi, pārbīdot politisko tribīni no „tirgus laukuma” uz interneta vidi.”

Pētījums atklāj, ka starp politiskajiem twītotājiem Latvijā ir politiķi, žurnālisti, politiskie konsultanti. Iegūtie dati parāda, ka:
• vidējais sekotāju skaits ir 7087;
• 90 dienās veikto retweetu skaits 1724;
• pieminēšanu skaits 90 dienu laikā 1062.

Lai apskatītos pētījuma globālos rezultātus, lūdzu, apmeklējiet šo lapu: http://www.g20influencers.com.
Pārējās valstis, kas tika ietvertas šajā pētījumā ir: Argentīna, Austrālija, Brazīlija, Kanāda, Ķīna, Francija, Vācija, Indija, Indonēzija, Itālija, Japāna, Meksika, Krievija, Saūda Arābija, Dienvidāfrika, Dienvidkoreja, Turcija, Lielbritānija, ASV un Eiropas Savienība (ietverot Latviju, Nīderlandi, Poliju, Portugāli, Spāniju un Zviedriju).

Kategorija: Sabiedrība
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply