Baltijas mediju reklāmas tirgus 2011. gadā pieaudzis par 6%

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia, sadarbībā ar LRA un TNS uzņēmumiem Igaunijā – TNS Emor, un Lietuvā – TNS LT, ir apkopojusi informāciju par reklāmas tirgus izaugsmi Baltijā 2011. gadā. Pētījums liecina, ka Baltijas reklāmas tirgus, salīdzinot ar 2010. gadu, ir pieaudzis par 6 procentiem.

Līdz ar to kopējais Baltijas 2011. gada mediju reklāmas tirgus apjoms sasniedz 239,8 miljonus eiro. Attiecīgi pa valstīm – Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2011. gadā bija 72,2 miljoni eiro, savukārt Lietuvā – 98,7 miljoni eiro (340,7 milj. LTL). Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 68,9 miljonus eiro (48,4 milj. LVL). Straujākais reklāmas tirgus pieaugums bija novērojams Igaunijā, jo salīdzinot ar 2010. gadu mediju reklāmas tirgus ir pieaudzis par 9%. Lietuvā un Latvijā pieaugums bijis par 5%.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, 2011. gadā bija Igaunija ar 0,45%. Attiecīgi Latvijā šis rādītājs bija 0,34%, bet Lietuvā – 0,32%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir kritusies, salīdzinot ar 2010. gadu.

Aplūkojot Baltijas reklāmas tirgus izaugsmi pēc reklāmas investīcijām uz vienu iedzīvotāju arī 2011. gadā Latvija ar 33,3 eiro un Lietuva ar 30,4 eiro uz vienu iedzīvotāju ir zem Baltijas vidējā līmeņa. Igaunijā šis rādītājs ir augstākais starp Baltijas valstīm, 2011. gadā sasniedzot 53,9 eiro. Šie rādītāji visās Baltijas valstīs ir augstākie kopš 2008. gada.

Kategorija: Reklāma
output_mge5zc

No comments yet.

Leave a Reply